poniedziałek, 6 października 2014

Sok dyniowy - domowy Kubuś



Soków w zasadzie nie kupuję. Jeśli już już to soki przecierowe typu Kubuś. A teraz postanowiłam uruchomić produkcję domową. Roboty nie ma wiele, smak podobny,  a do tego mamy 100% pewności co do składu i możemy dowolnie regulować gęstość oraz słodkość soku. 
Do pierwszej partii postanowiłam wykorzystać dynię, w której jestem zakochana po uszy.

Z podanych składników wyszło mi około 3,5 litra gęstego soku:

-1kg dyni (obranej dyni)
-1/2kg marchewki
-2 duże jabłka
-sok wyciśnięty z dwóch pomarańczy
-2l wody
-6-8 łyżek cukru (mój sok nie był bardzo słodki)

Jabłka i marchewki obieramy. Z jabłek wycinamy środki. Wszystkie owoce i warzywa kroimy w mniejsze kawałki, umieszczamy w dużym garnku, zalewamy wodą i sokiem z pomarańczy, zagotowujemy. Gotujemy na małym ogniu do miękkości. Dokładnie wszystko razem blendujemy. Wsypujemy cukier i jeszcze chwilę razem gotujemy. Teraz jest czas na próbowanie, czy sok jest odpowiednio słodki i gęsty. W razie potrzeby dosypujemy cukru lub dolewamy wody.


Sok doskonale nadaje się do pasteryzowania. Ja uchowałam 6 małych buteleczek, które czekają na ciężkie zimowe czasy :)

Smacznego!

Domowy sok dyniowy w zacnym towarzystwie drożdżowego placka z dynią z mojewypieki.com



Dynia na słodko i słono

7 komentarzy:

  1. mam już wszystkie składniki, dziś będę robić!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo polecam, dziś zabieram się za drugą porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.Właśnie robię ten sok ale w przepisie nie ma nic na temat wekowania.Więc pytam:czy słoiki trzeba gotować(jeśli tak to ile czasu), a może wystarczy nalać gorący sok do słoika,zakręcić i odstawić do ostygnięcia?Proszę o możliwie szybką odpowiedz bo nie mogę dalej nic robić.Dziękuję:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze pasteryzuję dla pewności. Gotuję w słoiczkach i buteleczkach około 15-20min od momentu zagotowania wody.

      Usuń
  4. Rewelacyjny przepis. Doskonały zdrowy zamiennik dla dzieci lubiących sklepowe soki.

    OdpowiedzUsuń