niedziela, 4 stycznia 2015

Piernikowa owsianka


Święta już dawno za nami a ja nie mam zamiaru rezygnować z tego jakże miłego nastroju. Przywołuję go gorąca czekoladą i zapachem pierniczków. A że oficjalnie rozpoczęłam akcję "Luźne Majty" i ograniczam słodycze do weekendowego minimum, piernikiem pachnie moja owsianka. Słodka i pełna bakalii. Miło wstawać, kiedy w perspektywie mam takie śniadanko!

Składniki na 2 porcje:

-10 łyżek płatków owsianych
-2 łyżki otrębów owsianych
-0,5l mleka (lub więcej)
-garść rodzynek
-6 suszonych śliwek
-6 orzechów włoskich
-1 łyżka kandyzowanej skórki pomarańczowej
-1 czubata łyżeczka przyprawy do piernika (np. domowej)
-1 łyżka miodu
-kakao do oprószenia

Płatki, otręby i przyprawę mieszamy, zalewamy mlekiem, dodajemy pokrojone śliwki oraz skórkę pomarańczową i gotujemy do wchłonięcia mleka (można dodać go nieco więcej, jeśli owsianka ma być rzadka). Pod koniec gotowania dodajemy miód, rodzynki, posiekane orzechy i dokładnie mieszamy. Przekładamy do miseczek i oprószamy kakao.





Smacznego!


Styczniowe Owsianki

Niskokaloryczny styczeń

7 komentarzy:

  1. Bardzo często robię piernikową owsiankę w okresie świątecznym, jest pyszna. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę,co za zbieg okoliczności! Ja wczoraj właśnie też przygotowałam post na piernikowa owsianke na ten tydzień:)
    Twoja wygląda świetnie:)
    Dzięki za dodanie wpisu do akcji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Owsiankę kocham, więc Twoja akcja to jest to!

      Usuń
  3. pyszna i zdrowa owsianka- śniadanie idealne!

    OdpowiedzUsuń