wtorek, 4 lipca 2017

Sałatka meksykańska


Choć pogoda nie rozpieszcza, sezon grillowy trwa w najlepsze. Nawet deszcz i burza nie przeszkodzą we wspólnym biesiadowaniu w ogrodzie, czy na działce. A że nie samym mięchem człowiek żyje, na stół wjeżdżają także przeróżne sałatki. Dziś proponuje prostą sałatkę w stylu meksykańskim z żółtym serem i fasolą.

Składniki:

-100g ryżu (u mnie brązowy)
-1 puszka czerwonej fasoli
-1/2 puszki groszku
-1/2 puszki kukurydzy
-4 ogórki konserwowe
-1/2 czerwonej papryki
-1/2 czerwonej cebuli
-2 łyżki posiekanej kolendry
-100g pikantnego żółtego sera (u mnie Cheddar)
-2 łyżki majonezu
-3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
-1 łyżeczka ostrej musztardy (u mnie meksykańska)
-1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
-1 łyżeczka soli 
-1/2 łyżeczki czarnego pieprzu
-1/4 łyżeczki kuminu

Ryż gotujemy na sypko według przepisu na opakowaniu. Odstawiamy do wystygnięcia. Warzywa konserwowe odsączamy z zalewy i przekładamy do sporej miski. Dodajemy ryż, pokrojone w kosteczkę ogórki, cebulę oraz paprykę. Dorzucamy ser starty na tarce o grubych oczkach oraz posiekana kolendrę. Majonez mieszamy z jogurtem oraz musztardą. Dodajemy przyprawy. Tak przygotowany sos dodajemy do pozostałych składników i dokładnie mieszamy. Odstawiamy do przegryzienia. W razie potrzeby, można dodać więcej soli. 


Smacznego!

3 komentarze:

  1. Bardzo fajna ta sałatka. Ogólnie uwielbiam meksykańskie jedzenie, szczególnie pikantne dania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! A ostatnio mam wielka fazę na meksykańskie dania. Przynajmniej raz w tygodniu muszę coś zjeść ;)

      Usuń
  2. Jestem fanką sałatki meksykańskiej. Ten przepis jest jednym z moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń