środa, 29 czerwca 2016

Mleczne babeczki z czereśniami


Ostatnie tygodnie minęły mi pod znakiem mocno wytężonej pracy, ale także dwóch fantastycznych koncertowych weekendów. Wczoraj w końcu ogarnęłam papiery i wreszcie mam WAKACJE! Nawet nie zauważyłam, kiedy sezon na truskawki dobiegł końca (znów nie zdążyłam ususzyć, wrrr), a rozpoczął się sezon na czereśnie, a tu już jagody widzę! Rozpoczyna się owocowe szaleństwo.

Dziś u mnie wilgotne mleczne babeczki z soczystymi czereśniami. Uwielbiam takie smaki lata!

Składniki (na 12 dużych sztuk):

-180g czereśni bez pestek
-1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
-1/2 szklanki jogurtu naturalnego
-1/2 szklanki mleka w proszku
-1/3 szklanki oleju
-3/4 szklanki cukru
-2 duże jajka
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-1/2 łyżeczki sody
-szczypta soli

Mleko w proszku wsypujemy do jogurtu i energicznie mieszamy. W jednym naczyniu łączymy razem olej, roztrzepane jajka, cukier i jogurt. Do drugiego wsypujemy mąkę, sodę, proszek do pieczenia i mieszamy. Suche produkty wsypujemy do mokrych i mieszamy do połączenia składników. Na końcu dodajemy wydrylowane i przepołowione czereśnie. Ponownie mieszamy. Ciasto przekładamy do formy wyłożonej papilotkami i pieczemy w temperaturze 180 stopni około 20 minut (do suchego patyczka).


Smacznego!


Letnie owoce 2


2 komentarze: